Physis:  <?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />500 m / 30 minuuttia  vapaauintia<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Aetheris: "Opi oikein kuuntelemaan, niin voit myös oppia jotakin niiltä, jotka ovat huonoja puhujia." Plutarkhos

 

Olen viimepäivinä viettänyt muutaman hetken miettien kuinka maailma makaa Hyttysen kokemana. Töissä on välillä rankkaa, eivätkä tulokset parisuhdetaisteluissaakaan ole viimeaikoina tuottaneet palkintopallipaikkoja. Silkkaa faktaa on  kuitenkin että: Olen terve, olen utelias, olen suomalainen, voin kutsua harvoja ystäväni todellisiksi ystäviksi, saan tehdä haastavaa työtä, tulen toimeen palkallani ja jotain jää vielä säästöönkin…nöyränä voin siis todeta että olen kovin hyväosainen.

 

Olen saanut elää elämääni hienojen ja erilaisten ihmisten ympäröimänä. Kotoa olen saanut perusturvan ja tervehenkisen ajatusmaailman- ehkä. Ystäväpiirini koostuu ihmisistä, jotka jatkuvasti muovaavat minua sekä korvienvälistä että hauislihaksesta. Täytyy myös tunnustaa että onnekas olen ollut kun Tähtisilmään tutustua saanut olen – Heh Jodaa kirjoittaa osaan J. Tähtisilmä ei taida olla nainen, jonka kanssa vietän eläkepäiväni mutta hän on tuonut elämääni enemmän positiivisia asioita ja muutoksia kuin kukaan muu. Olen oppinut tervettä itsekkyyttä, olen oppinut ylittämään rajani, olen oppinut tuntemaan itseni ja omat tunteeni. Lyhyesti siis voisi sanoa että hänen kanssa minusta on kasvanut Oikea Mies, joka tietää tuntee ja uskaltaa. Edellisellä lausunnolla voin siis omalta kohdaltani todeta virheelliseksi liirumlaarumin, jonka mukaan Armeija tekee pojista miehiä – faktaa on että miehen tekee nainen. MOT.

 

Toinen hämmentävä asia ovat kollegat, joiden kanssa saan työskennellä. Edellisessä työpaikassani eräs maestro mainitsi että on masentavaa työskennellä firmassa, jossa alle 10 prosenttia henkilöstöstä kykenee abstraktiin ajatteluun, en tiedä oliko kommentilla todellisuuspohjaa vai ei mutta nykyisessä työpaikassani suhde on vähintäänkin toisinpäin. Työtä saan tehdä vähintäänkin vertaisessani ja itseäni paremmassa seurassa. Voinko enempää vaatia, sillä tällaisessa tilanteessa kehitys on jatkuvaa. Olen sen todella huomannut kun katson elämääni taaksepäin  niinkin lyhyellä  perspektiivillä kuin yksi vuosi.

 

Mutta nyt kalaksi altaaseen hengitystä opettelemaan.