Physis: Niistelyä<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Aetheris: "Tyhmästä päästä kärsii koko keho" -Tuntematon

 

Koska en voi liikkua niin kirjoitan edes suunitelmista tulevaksi liikunnaksi. Viikonlopun Iltasnomissa oli markkinointihenkinen artikkeli triathlonista ja minun täytyy tunnusta että päässäni on kuplinut ajaitus triathlon- projektin aloituksesta. Perimmäisenä syynä projektille on kait se että vaikka kuinka liikun omaksi ilokseni, on liikunta vielä kertaluokaa hauskempaa kun on tavoite, mihin pyrkiä. Toisaalta kannustavia potkuja ajatukselle olen saanut myös Tähtisilmältä, joka monesti aiemminkin on saanut minut tekemään itseänikin hämmentäviä asioita.

 

Virallisiksi projektin aloitussanoiksi en vielä tätä vuodatusta sano, mutta olen suunnitellut projektin olevan valmis noin 2006-2007. Itseni ja ajatuskulkuni tuntien aikataulu on jätettävä väljäksi sillä tähän asti ajatus on pyörinyt vajaissa matkoissa mutta olen varma että mieleeni kuplahtaa jossain vaiheessa myös idea täyspitkän triathlonin suorittamisesta. Suurin haaste projektissa lienee uinti. Siitä minulla ei ole hyvien geenien lisäksi kummempaa taustaa. Olen kuitenkin syksyllä aloittanut tekniikan hiomisen asiaa paremmin tuntevien opissa ja uskon että talven ja kevään aikana pystyn keräämään allasaikaa siten että saan myös uintiin riittävän kuntopohjan. Juoksuun olen vihkiytynyt muutaman marathonin edestä, joten sen en usko olevan showstopperi. Pyörän selässä olen viettänyt pidempiä aikoja tasaisen epäsäännöllisesti, lenkkien vaihdellessa hilpeän hauskoista Porvoon keikoista hikisiin Tampereen matkoihin ja kokemushenkiseen Pyhäjärven kiertoon. Summasummarum. projektityöntekijänä olen tunnistanut projektissani seuraavat haasteet: Uintitekniikan hiominen, eri lajien yhdistäminen sekä ajan löytäminen harjoittelulle. Olen kuitenkin antanut itselleni kertoa että triathlonin suorittaminen aktiivisena kuntoilijana ei ole mahdotonta, minkä vuoksi haluan sitä lähteä jossain vaiheessa lähitulevaisuutta tavoittelemaan. Olen asian suhteen untuvikko noviisi ja kommentit, kokemukset sekä vinkit triathlonin suorittamisesta ovat enemmän kuin tervetulleita

 

Kiinnostuneille löytyy lisää asiaa mm. seuraavasta osoitteesta: www.beginnertriathlete.com